Het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) kijkt terug op een succesvol jaar waarin samen met verschillende partners goede stappen zijn gezet om de groente- en fruitconsumptie in Nederland te stimuleren. NAGF coördinator Karin Bemelmans: “We laten in het jaarmagazine zien dat het loont om samen te werken. Acties en initiatieven kunnen we samen groter maken.” Inmiddels heeft het NAGF met meer dan 50 partners samengewerkt en het netwerkt breidt zich verder uit.

Jaarmagazine nu online
De activiteiten van het afgelopen jaar kunt u allemaal terugvinden in het NAGF jaarmagazine 2018-2019. In dit magazine leest u meer over alle projecten en activiteiten die het NAGF samen met zijn partners heeft uitgevoerd dit jaar. Ook vindt u een overzicht van de resultaten via handige infographics en interessante wist-je-datjes.

Nudges in de supermarkt en fruit in de file
Bij het NAGF staat het inspireren, verbinden en stimuleren van nieuwe initiatieven gericht op duurzamer en gezonder eten centraal. Zo heeft het Ga voor Kleur Lab laten zien dat nudges in een supermarkt de groente- en fruitverkoop kunnen stimuleren. Ook was er veel aandacht voor de Filefruit actie en is de consumentenwebsite Veggipedia inmiddels meer dan 1 miljoen keer geraadpleegd.

Benieuwd naar het NAGF jaarmagazine? U kunt hem hier bekijken.

Over het NAGF
Het NAGF is een samenwerkingsverband van overheid, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties. Het NAGF heeft als doel de consumptie van groenten en fruit in Nederland te stimuleren door het vormen van een brede coalitie met o.a. de vereniging GroentenFruit Huis en het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. Interesse om samen te werken met het NAGF? Neem dan contact op via info@nagf.nl.

Gezonde Boodschappen
Over ons 
De gezonde boodschap 
Toolbox